İzlanda süpermarketleri, TikTok’ta viral olan salatalık trendi nedeniyle sıkıntı durumda kaldı. Tedarikçiler de bu talebe yetişmek için yarışıyor.
Sosyal medya fenomenleri rendelenmiş salatalık, susam yağı, sarımsak, pirinç sirkesi ve acı yağdan oluşan bir salata tanımını paylaşarak ülke genelinde yayılmasına neden oldu.
İzlanda Çiftçiler Birliği, tanım çok beğenildiği için ülkedeki çiftçilerin artan talebi karşılayamadığını söyledi.
SALATALIK ALIMI 2 KATINA ÇIKTI
Hagkaup isimli bir süpermarket zinciri, talep ile trend ortasında önemli bir irtibat olduğunu ve salatalık alımlarının iki katına çıktığını açıkladı.
Yetkililer İzlanda’daki çiftçilerin artan tüketici talebini karşılayamadığını söylüyor ve arzın “bir hafta yahut daha kısa sürede” olağana dönmesini umuyor.
“SALATALIK ADAMI”
Bu viral akımın kökleri Kanada’ya dayanıyor. Burada “salatalık adamı” lakaplı TikToker Logan Moffitt , bu çeşidi kullanarak yeni tarifler paylaşıyor.
İçerik üreticisinin 5,5 milyondan fazla takipçisi bulunuyor ve neredeyse her gün salatalık tanımı paylaşıyor.