Reklam Kurulu, Hepsiburada’da birtakım eserlerde birbirini tekrar eden, birebir tabirlerle yazılmış çok sayıda olumlu yorum tespit etti. Yapılan incelemede, bu yorumların tüketicilere hazır şablon olarak sunulduğu ve alışveriş yapanları olumlu kıymetlendirme yapmaya yönlendirdiği belirlendi.
Trendyol’a ise ceza olumsuz yorumları sansürlediği için kesildi.
HEPSİBURADA VE TRENDYOL’A CEZA
Reklam Kurulu, tüketicilerin eser ve satıcılar hakkında kıymetlendirme yapma hakkına sahip olduğunu ve bu yorumların olumlu ya da olumsuz fark etmeksizin yayınlanması gerektiğini belirtti. Olumsuz yorumların sansürlenmesini ‘haksız ticari uygulama’ olarak nitelendirerek, Trendyol’a ilgili uygulamaların durdurulması cezası verildi.
YANLIŞ GÖRSEL KULLANIMINA DA CEZA KESİLDİ
Reklam Kurulu ayrıyeten, Hepsiburada’da satılan bir eserin görselinde ‘5 yıl garantili’ ibaresi yer almasına karşın, gerçekte 2 yıl garantili olarak satıldığını belirledi. Bu nedenle platforma ilgili reklamların durdurulması cezası uygulandı.