Avrupalı bir şirket tarafından üretilen birinci elektrikli şehirlerarası otobüs olma özelliğine sahip LD SB E ile elektrikli eser gamındaki araç sayısını 5’e çıkaran TEMSA, gelecek 3 yıl içinde elektrikli araçların toplam üretim içerisindeki hissesini yüzde 50’ye yükseltmeyi hedefliyor.
Sabancı Holding ve PPF Group iştirakinde faaliyet gösteren, dünyanın önde gelen elektrikli otobüs üreticilerinden TEMSA, dünyada beş farklı elektrikli araç modelini seri üretime hazır hale getiren nadir üreticiler ortasında yerini aldı. Hannover’de düzenlenen, dünyanın en değerli ticari araç fuarlarından olan IAA Transportation’a katılan TEMSA, yeni elektrikli araç modeli LD SB E’nin lansmanını gerçekleştirdi. 40 farklı ülkeden 1.200’ün üzerinde şirketin ve binlerce iştirakçinin ziyaret ettiği fuarın en çok ilgi gören araçlarından biri olan LD SB E, yüksek mühendislik kalitesi ve sürüş konforuyla TEMSA’nın elektrikli araç gamına değerli bir katkı sağlayacak.
“KUTUP YILDIZIMIZ SÜRDÜRÜLEBİRLİK”
Lansman aktifliği kapsamında düzenlenen basın toplantısında konuşan TEMSA CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu, sürdürülebilirlik ve dijitalizasyonun otomotiv dalındaki belirleyici iki ana trend olduğunu vurgularken, “TEMSA olarak, sürdürülebilirlik ve dijitalizasyon odaklı dönüşümü kendi dalımızda en erken fark eden firmalardan biriyiz. Uzun yıllardır iş süreçlerimizi buna nazaran dizayn ederken, müşterilerimizi de merkeze koyarak iki mevzuyu önceliklendiriyoruz. Bir yandan sürdürülebilir büyümemizi desteklerken bir yandan da elektrifikasyon başta olmak üzere yeni fırsat noktalarına odaklanarak sürdürülebilirlikle ilgili vaatlerimizi, amaçlarımızı yerine getiriyoruz. LD SB E aracımızla birlikte ulaştığımız elektrikli araç gamımız, TEMSA’nın bu yoldaki kararlılığın en değerli göstergesi. Bugün farklı segmentlerde, 5 farklı elektrikli aracın lansmanını yapmış olan dünyadaki seçkin şirketlerden biriyiz. Ayrıyeten LD SB E aracımızla, Avrupalı bir şirket olarak kıtanın birinci şehirlerarası elektrikli otobüsünü üretmiş olmanın gururunu yaşıyoruz. Şayet kuzeye gitmek istiyorsanız bunun en kolay yolu kutup yıldızını takip etmektir. Bizim kuzeyimiz daha yaşanabilir, daha pak, daha inançlı bir dünya. Kutup yıldızımız ise sürdürülebilirlik. Bu seyahatte kararlı formda yolumuza devam ediyoruz. Bu kapsamda 2025 yılında da üretim tesisimizden çıkan her iki araçtan bir adedinin elektrikli olmasını hedefliyoruz” sözlerini kullandı.
“SABANCI VE PPF İLE ÇOK DAHA GÜÇLÜ, ÇOK DAHA KÜRESELİZ”
Katılımcılara TEMSA dünyasıyla ilgili bilgiler veren TEMSA Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Hakan Koralp ise şu tabirleri kullandı: “TEMSA, 1968 yılından bu yana dala, çok sayıda otobüs ve midibüs modeli getirmiş; bunları dünyanın 70’e yakın ülkesinde yollara çıkarmayı başarmış global bir oyuncu. 510 bin metrekare alana konseyi olan tesisinde, TEMSA’nın bugüne kadar ürettiği araç sayısı 130 binin üzerinde. 2020’nin son çeyreği prestijiyle, Sabancı Holding ve PPF Group iştirakinde faaliyet gösteren TEMSA, kardeş şirketi Skoda Transportation ile birlikte bilhassa elektrifikasyon tahlilleriyle global pazarlarda artık çok daha güçlü, çok daha kararlı. Bugün sıfır emisyonlu araçlarda dünyada öncü ve örnek role soyunan bir şirket olan TEMSA’nın bu pozisyonunu, yeni araçlar ve yeni teknolojilerle birlikte önümüzdeki periyotta daha da güçlendireceğiz.”
“CİROMUZUN YÜZDE 4’ÜNÜ AR-GE’YE AYIRIYORUZ”
TEMSA Ar-Ge ve Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Caner Sevginer ise, TEMSA’nın her yıl cirosunun yüzde 4’ünü Ar-Ge’ye aktardığını tabir ederken, “Bugün dünyada, Ar-Ge kültürü yaratabilmenin birinci adımı bir sonraki hamleyi düşünmek; bugünle yetinmeden yarına baş yormaktır. Geleceğin teknolojilerinde oyun kurucu olabilmek için gerekenlerin tahlilini bugünden yapıp ona nazaran stratejik bir istikamet almaktır. Bizim TEMSA’da yıllardır yaptığımız şey, işte tam olarak bu. Elektrikli araçlar, güç depolama teknolojileri ve otonom araçlarla ilgili uzun yıllardır yaptığımız çalışmalar da işte bu bakış açısının birer göstergesi. Tüm bu teknolojileri de Üretim tesisimizin içerisinde yer alan Ar-Ge merkezimizde geliştiriyoruz. Yaptığımız çalışmaların temeline de bugün elektrifikasyonu yerleştirmiş durumdayız. Dünyadaki elektrifikasyon ihtilalini odağımıza alıp, bir yandan toplu taşımaya ve ulaştırmaya yönelik tahlillerimizi geliştirirken, bir yandan da bu ihtilalde yeni bir sayfa açacak depolama teknolojilerini nasıl daha kullanılabilir hale getirebiliriz sorusunun cevaplarını arıyoruz. LD SB E de Ar-Ge merkezimizde yaptığımız bu çalışmaların bir sonucu” formunda konuştu.
350 kilometre menzile ulaşabiliyor
Hannover IAA Transportation’da lansmanı gerçekleştirilen LD SB E, 12 ya da 13 metre olarak iki farklı seçenek olarak tüketicilere sunulabiliyor.
63 kişilik yolcu kapasitesi bulunan araç, 250 kW’lık güce sahip elektrikli motoru sayesinde tüm yol şartlarında beklenen performansı gösteriyor.
210, 280 ve 350 kWh olmak üzere 3 farklı batarya kapasitesi seçeneği sunan LD SB E’nin menzili de uygun şartlarda 350 kilometreye kadar ulaşabiliyor.
Araç yaklaşık 2 saatlik müddette tam şarj kapasitesine ulaşabiliyor.
Dijital Gösterge Paneli sayesinde sürüşle ilgili tüm bilgiler kolaylıkla takip edilebiliyor.
Aracın elektrikli aksamlarının birçoğunun birebir bölgede pozisyonlandırılması, aracın servis ve bakım hizmetlerinde de büyük kolaylık sağlıyor.
Önce ABD’de sonra Avrupa’da iki yeni elektrikli araç lansmanı yaptı
Son iki yıldır Sabancı Holding ve PPF Group (Skoda Transportation) iştirakinde faaliyet gösteren TEMSA, bugün 5 farklı elektrikli araç modelini seri üretime hazır hale getirmiş durumda. TEMSA geçtiğimiz aylarda da ABD pazarı için özel olarak geliştirdiği TS 45E modelinin lansmanını gerçekleştirmişti. Yaklaşık 2 yıl boyunca, dünyanın en değerli teknoloji şirketlerinin bulunduğu Silikon Vadisi’nde test sürüşleri gerçekleştiren TS 45E, tüm testleri muvaffakiyetle tamamlayarak pazara sunulmuştu. Böylelikle TEMSA, son 6 ayda iki yeni elektrikli aracın lansmanını gerçekleştirirmiş oldu.