ANKARA (İGFA) – CHP Genel Lider Yardımcısı ve Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro sınırının geçtiği tüneli ve rayları delen ve facianın eşiğinden dönülen olayı Meclis gündemine taşıdı. “Bir facia yaşanmış olsaydı bunun sorumlusu ya da sorumluları kim ya da kimler olacaktı?” diye soran Karasu, TCDD’nin açıklamasındaki “3. Şahıslar”ın kimler olduğunun açıklanmasını istedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro çizgisi tünelinde hafta sonunda facianın eşiğinden dönüldü. Metro sınırında Kemerburgaz-Göktürk ortasında, yüzeyde yürütülen kazık imalatı sebebiyle tünel ziyan gördü. 1094 yolcu kapasiteli, 120 km sürat yapan ve 15-20 dakika aralıklarla çalışan trenlerin bulunduğu hatta, görgü şahitlerinin anlatımlarına nazaran, saat 11.30 sıralarında geçen trenin geçmesinin üzerinden 3-4 dakika sonra meydana geldi. Sondaj matkabı tüneli delerek rayların üzerine indi, rayları da tahrip etti. Elektrik aksamı da ziyan gördüğü için, seferler tek çizgi olarak gerçekleştirildi.
GAYRİCİDDİ AÇIKLAMA
Buna rağmen, TCDD’den yapılan açıklamada olay hafifletilmeye çalışıldı ve “Yüzeyde 3. şahıslarca yürütülen kazık imalatı sebebiyle tünel çeperi ziyan görmüştür. Metro işletme sistemimiz her türlü dış etkene karşı kendisini muhafazaya alacak formda kurulduğu için dış etkiyi anında tespit ederek tüm trenleri muhafazaya almıştır. Rastgele bir sistem ziyanı meydana gelmemiştir” açıklaması yapıldı.
BAKAN’A SORDU: KİM BU 3.ŞAHISLAR?
Binlerce vatandaşın kullandığı çizgi üzerinde bir facianın eşiğinden dönüldüğünü vurgulayan CHP Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından Sorumlu Genel Lider Yardımcısı Karasu, mevzuyu TBMM gündemine taşıdı. “Plansız, projesiz işi yaptıran, yapan üstlenici hangi kurum ve firmalardır? Önergede belirtilen facia yaşanmış olsaydı bunun sorumlusu ya da sorumluları kim ya da kimler olacaktı?” diye Bakan’a soran Karasu, “Söz konusu sondajı yapan firma ya da kurum kimden, ne vakit, hangi çalışma için müsaade almıştır? Süreç yapılırken Coğrafik Bilgi Sistemleri tabanlı olan yahut öteki bir bilgi sisteminden yararlanılmamış mıdır?” sorusuna da cevap verilmesini istedi.
Olayın akabinde TCDD’nin yaptığı açıklamada geçen “3. Şahısların” kimler olduğunu ve bu şahısların Eyüp Belediyesi ile bir ilgisinin yahut iltisakının olup olmadığının açıklanmasını isteyen Karasu, Bakan Uraloğlu’nun yanıtlanmasını istediği sorulardan kimileri şöyle:
-Olayın akabinde bakanlığınızca açılan idari soruşturma bulunmakta mıdır? Bulunuyor ise önergenin yanıtlandığı tarih itibariyle sonucu nedir?
-Olayın yaşandığı gün, Gayrettepe- İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın son halkası olan “Kağıthane – Gayrettepe” etabında bulunmanıza ve test sürüşü gerçekleştirmenize karşın sizin bu mevzuda bir açıklama yapmamış olmanızın münasebeti nedir? Açıklama yapmamış olmanız, çizgisi kullanan vatandaşlarımızın can güvenliğine bedel vermediğiniz ve bu sorumsuzluğun bir modülü olduğunuz manasına mı gelmektedir?
-Her biri başka ayrı gösterilmek üzere, bakanlığınız uhdesindeki İstanbul’daki metro şantiyelerinde son üç yılda yaşanan iş kazası sayısı kaçtır?
-Önergede özetlenen olay ile gibisi olayların önlenebilmesi ismine bakanlığınızca alınan tedbirler nelerdir?