Türkiye’deki yüksek enflasyonist ortam ve bilhassa döviz kaynaklı maliyet artışlarının sigorta pazarında en çok etkilediği branşların başında oto sigortaları geliyor. TSB’nin “Motorlu Taşıtlar Sigorta İstatistikleri” kapsamında açıkladığı datalar de bunu dikkat cazibeli formda ortaya koyuyor.
– Mecburî trafik: Yılın birinci altı ayında geçen yılın birebir periyodu kıyasla “ödenen tazminat” yüzde 95.6 artışla 10.1 milyar lira, “ödenen evrak sayısı” yüzde 30.4 artışla 1 milyon 98 bin 94 adet oldu. Buna nazaran belge başına ortalama ödeme yüzde 50 artışla 6 bin 158 liradan 9 bin 236 liraya yükseldi. Taşıt tipi açısından ise en çok ödeme yüzde 97.6 artışla 5.5 milyar liraya ulaşan “otomobil” için yapıldı. Burada belge sayısı yüzde 31.1 artışla 627 bin 963 adet, ortalama ödeme yüzde 50.7 artışla 8 bin 781 lira oldu. Yeniden “taksi” için ödeme yüzde 137.2 artışla 216.6 milyon lira, evrak sayısı yüzde 44 artışla 23 bin 798 adet ve ortalama ödeme yüzde 64.7 artışla 9 bin 100 liraya çıktı. Ayrıyeten “kamyonet” için ödeme yüzde 93.2 artışla 2.3 milyar lira, belge sayısı yüzde 30.4 artışla 232 bin 24 adet ve ortalama ödeme yüzde 48.1 artışla 9 bin 833 lira oldu.
– Kasko: Yeniden yılın birinci altı ayında “ödenen tazminat” yüzde 116.9 artışla 8 milyar lira, “ödenen belge sayısı” yüzde 21.5 artışla 846 bin 852 adet oldu. Evrak başına ortalama ödeme ise yüzde 78.6 artışla 5 bin 318 liradan 9 bin 496 liraya yükseldi. Taşıt çeşidi açısından ise en çok ödeme yüzde 118.1 artışla 5.6 milyar liraya ulaşan “otomobil” için yapıldı. Burada belge sayısı yüzde 25 artışla 609 bin 70 adet, ortalama ödeme yüzde 74.5 artışla 9 bin 151 lira oldu. Yeniden “taksi” için ödeme yüzde 182 artışla 22.9 milyon lira, belge sayısı yüzde 44.8 artışla 3 bin 329 adet ve ortalama ödeme yüzde 94.8 artışla 6 bin 883 liraya çıktı. Ayrıyeten “kamyonet” için ödeme yüzde 108.5 artışla 957.1 milyon lira, evrak sayısı yüzde 17.4 artışla 140 bin 364 adet ve ortalama ödeme yüzde 77.5 artışla 6 bin 819 lira oldu.
‘YEŞİL KART’LARDA 4 BİN 313 AVRO
Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu’na nazaran, yılın birinci yedi ayında geçen yılın birebir devrine kıyasla “yeşil kart” kapsamındaki toplam hasar ödemeleri yüzde 9.5 artışla 11.4 milyon Avro’ya yaklaştı. Toplam belge sayısı yüzde 0.8 artışla 2 bin 640 adet, evrak başına ortalama ödeme yüzde 8.6 artışla 4 bin 313 Avro oldu.
“MEMNUNİYETİ ARTIRACAK TAHLİLLER ARTIK DAHA ÖNEMLİ”
MAPFRE Sigorta’nın, “Kırmızı Buluşmalar” etkinliğinde münhasır iş ortaklarıyla bir ortaya geldiği ve geleceğe ait görüş alışverişinde bulunduğu açıklandı.
MAPFRE Sigorta Genel Müdürü Stefan Jensen, “Yükselen enflasyon ve tedarik zincirinde daralmalarla birlikte birtakım işkollarında artan rekabet nedeniyle oluşan maliyet artışı maalesef devam ediyor. Bu türlü devirlerde mevcut müşterilerimizi korumak, onların memnuniyetini artıracak tahliller geliştirmek daha da değerli hale geliyor. En kaliteli hizmet önceliğimiz” dedi.
“COVID-19 SALGINIYLA İŞ YAPIŞ BİÇİMLERİ KÖKTEN DEĞIŞTİ”
Groupama Sigorta’nın, idare ofisini hibrit çalışma modelinin gerekliliklerine uygun olarak yenilediği ve bu yeni dijital tecrübeye “GO” ismini verdiği açıklandı. Buna nazaran oyundan telefon odalarına kadar birçok yenilik yapılan GO’da masalar, toplantı odaları üzere alanlar aplikasyon aracılığıyla rezerve edilebiliyor.
Küresel Covid-19 salgınıyla iş yapış biçiminin kökten değiştiğini anımsatan Groupama Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Özge Yılmazyavuz şuna vurgu yaptı: “Eğlenceli ve konforlu bir çalışma tecrübesi sunuyoruz.”
‘MODÜLER’ KASKO, KONUT VE KOBİ’DE YAYGINLAŞTI
Generali Sigorta Üst Yöneticisi Sylvain Ducros, kendi bilgilerine nazaran “modüler sigorta”ya olan talebin birinci sekiz ayda yüzde 25 arttığını belirtti.
Bu sigortaların, son periyotta kasko, konut ve KOBİ’ler özelinde en çok tercih edilen eser çeşitlerinden biri olduğunu belirten Ducros şöyle devam etti: “Modüler sigorta her bütçeye ve muhtaçlığa nazaran büsbütün isteğe bağlı olarak özelleştirilebilen sigorta eserleri. Bu, sigortalıya birçok noktada avantaj sağlıyor. Öbür bir deyişle, gereksinim dışı teminatlar nedeni ile yüksek fiyatlı poliçeler yerine, hem esnek hem her bütçeye uygun ekonomik tahliller sunuyor. Artık daha şuurlu, eğitimli ve sırf muhtaçlığı olana odaklanan bir tüketici olgusu ile karşı karşıyayız.”
SEKTÖRDEN KISA KISA
– Türkiye Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli, bu yıl ikinci kuruluş yıllarını kutladıklarını tabir ederek “Türkiye’de 12.7 milyon sigortalının hayatlarına dokunmaya, her an yanlarında olmaya devam ediyoruz” dedi.
– AgeSA Genel Müdür Yardımcısı Berkant Dişcigil, 19’uncusu düzenlenen Stevie International Business Awards’ta altın madalya alarak “Yılın En Uygun Sigorta Şirketi” seçildiklerini, toplamda üç ödül aldıklarını açıkladı.
– Gallagher’in, Türkiye’deki brokerlik pazarında kendi ismiyle hizmet vermeye başladığı açıklandı. Şirket Ağustos 2021’de Brokers’ House’un çoğunluk paylarını almıştı. Mevcut idare misyonunu sürdürecek.
– İştirak Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, 18 yaş düzenlemesiyle aileler için çocukların geleceğini planlamanın daha kolaylaştığını belirtti. Sincek ayrıyeten, “Erken BES” paketinde özel avantajlar olduğunu belirtti.
– Sigortambir Genel Müdürü Kürşat Köz, güncel DASK bilgilerine dikkat çekerek şu vurguyu yaptı: “Sigorta şuurumuz hala çok düşük, konut sahibi her vatandaşımız, zarurî zelzele sigortasını yaptırmalı.”